IKC Regenboog ademt een warme en hartelijke sfeer uit. Hier delen leerkrachten, pedagogisch medewerkers, kinderen en ouders hun zorgen, blije momenten, dankbaarheid en gebeden. Onze toewijding aan de kinderen wordt gedreven door de liefde van God en daarom proberen we hen met een positieve instelling te benaderen. De kinderen leren wij met dezelfde Liefde naar elkaar te kijken.

Onze doelstelling is duidelijk: we streven naar een omgeving waarin elk kind de vrijheid heeft om zichzelf te zijn, want we geloven dat elk kind een prachtig schepsel van God is. Deze overtuiging vormt de basis van onze benadering, we bieden de kinderen de ruimte die ze nodig hebben om te leren en hun talenten te ontplooien.

Aan het begin van elk schooljaar houden we bij IKC Regenboog een startgesprek tussen de leerkracht, de leerling en diens ouders. Tijdens dit gesprek bespreken we hoe de leerling het beste leert en stemmen we af op welke manier we samen kunnen werken om het schooljaar succesvol te laten verlopen. Dit omvat ook het maken van specifieke afspraken over de communicatie gedurende het jaar.  Wij werken volgens de principes van Ouderbetrokkenheid 3.0, wat betekent dat wij de samenwerking met ouders hoog in het vaandel hebben.

Wij werken op ons IKC zoveel mogelijk vanuit leerlijnen. Dat betekent dat wij bekijken welke doelen de kinderen al behaald hebben en aan welke doelen zij nog moeten werken. Wij proberen ons leerstof aanbod zo doelgericht mogelijk aan te bieden. Hiermee bieden wij onderwijs op maat.

Wanneer een leerling moeite heeft met de leerstof of de leerstof juist heel gemakkelijk vindt, zoeken wij naar mogelijkheden om nog beter op de behoefte van deze leerling aan te sluiten. Dit doen wij in overleg met de intern begeleider en de remedial teacher.

In 2022 heeft de onderwijsinspectie onze school onderzocht en beoordeelde ons onderwijs als GOED. Het inspectieverslag kunt u hier inzien.