Ons IKC

IKC Regenboog is een plek waar onderwijs en opvang voor kinderen van 0 t/m 13 jaar samenkomen. Onderwijs en opvang wordt vormgegeven vanuit de Bijbelse overtuiging.

Alle medewerkers op ons IKC leven en werken vanuit hun persoonlijke relatie met Jezus Christus. De medewerkers begeleiden kinderen naar een levenswijze die gebaseerd is op een relatie met de levende God. Dit doen we vanuit de Bijbel. Wij passen de Bijbel toe in onze dagelijkse omgang met de leerlingen, collega’s en ouders.

Hoe doen we dat?

• Elke dag beginnen en eindigen we met gebed
  • Wij vertellen verhalen en lezen (voor) uit de Bijbel, zodat leerlingen de Bijbel leren kennen
  • We leren de kinderen Bijbelse liederen: van psalm tot Opwekking
  • Wij vieren de Bijbelse feesten uitgebreid
  • In ons omgaan met elkaar willen wij uitdragen wat de Heere Jezus ons voordeed
  • In ons onderwijs zijn wij er op uit onze leerlingen christelijk toe te rusten

IKC Regenboog is een LEV-WN IKC. LEV staat voor Liefde en Vertrouwen. LEV-WN heeft een gereformeerde grondslag.

IKC Regenboog heeft dus een herkenbare en doorleefde identiteit. Wij staan voor goed onderwijs (zie inspectierapport 2022) en hebben een duidelijke visie. Wij werken aan een open en veilig schoolklimaat waarbinnen ieder kind mag zijn wie hij of zij is. We leren de kinderen van betekenis te zijn voor de samenleving.